Kynuté domácí loupáčky

by - dubna 30, 2020

Krásný den všem!
Tak dnes jsem si pro vás připravila recept na oblíbené pečivo mojí sestry a to: loupáky s mákem. Naprostá česká klasika, kterou každý z nás miluje. Kynuté, máslové těsto plné lásky a uspokojení. Myslím, že není člověk, který by si ráno k snídani nechtěl dát čerstvý loupák s máslem a marmeládou. Je tu někdo takový? Myslím, že mnoho lidí tento recept doma nezkoušelo, protože vypadá velmi složitě. Mohu vám, ale říct, že rozhodně není! 10 rohlíčků jsem měla hotový za hodinku a půl (minimálně hodinu těsto kyne). Takže žádné výmluvy a rychle do kuchyně.
Tak se na tu nádheru pojďme podívat!



Co budeme potřebovat?

  • 20g čerstvého droždí
  • 500g hladké mouky (já použila tentokrát klasicky hladkou, ale pro zdravější loupáky, můžete použít i špaldovou).
  • 5g himalájské soli
  • 50g třtinového nebo kokosového cukru (můžete použít i klasický. Já používám kokosový)
  • 160 ml vlažné vody + 120 ml vlažného plnotučného mléka
  • 35g rozpuštěného másla
  • 1 vajíčko (vajíčko na potření loupáčků, které se pak budou lesknout a bude na nich držet mák a mandličky).
  • Mák a plátky mandlí

Postup:
Postup je v zásadě velmi jednoduchý. Do mísy si smíchám sůl a mouku. V připravené sypké směsi si vyrobím klasický kvásek - udělám důlek, do kterého naleji vlažné mléko s vodou, přidám cukr a nadrobím droždí. Kvásek nechám minimálně 20 minut vzejít. 
Když mám kvásek připravení přidám poslední ingredienci - máslo (rozpuštěné). Vše hnětám do krásně hladkého a pevného těsta, které přendám do čisté mísy a přikreji utěrkou. Těsto takto zabalené přendáme na teplé místo a nechám kynout (dejte tomu čas. Opravdu minimálně hodinku). 
Vykynuté těsto si přendám na pracovní plochu, kterou jsem posypala moukou, aby se mi těsto nelepilo. Vykynutá směs vystačí na 10 rohlíčků, které si nařežeme a přikryjeme utěrkou, aby nám nevyschly! Postupujeme pomalu - vezme jednu z deseti částí a vytvarujeme do trojuhelníku, který srolujeme do tvaru rohlíčku. Takto pokračuji i se zbylým těstem.
Když mám rohlíčky hotové, nechám pod utěrkou ještě chvilku kynout (10-20 minut) a předehřeji si troubu na 200 stupňů Celsia. 
Po vykynutý na plechu, rohlíčky potřu rozšlehaním vajíčkem a posypu pořádnou dávkou máku a mandlí. Loupáky hodím do trouby a peču cca. 10-15 minut, dokuď nezezlátnou - nebojte, poznáte, až bude čas. A máme hotovo! 





A domácí loupáčky jsou na světě! Jednoduché a tak strašně dobré, že do večera u nás nezůstal ani jeden. Doporučuji podávat čerstvé s máslem a marmeládou. Mňam!
Doufám, že loupáčky vyzkoušíte a budou vám chutnat. 
S láskou Emma 

You May Also Like

0 Comments