Domácí bagely za pár minut

by - dubna 09, 2020

Krásný den všem!
Dneska jsem si pro vás připavila recept na křupavé bagely za pár minut. Budeme potřebovat pět základních ingrediencích, které určitě najdete každý doma. Tak se na to pojďme podívat!




Co budeme potřebovat? 

  • 250g mouky (já použila špaldovou, ale můžete použít i klasickou pšeničnou (hladkou nebo polohrubou) nebo mouku, kterou máte rádi .
  • 250g klasického bílého jogurtu (já používám selský jogurt od Hollandie)
  • 1 celé vajíčko na potření bagelu
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátu
  • Sůl
  • Na vrch můžeme potom použít slunečnicová, lněná nebo sezamová semínka. Já ráda dávám i kmín a sůl, které těsto krásně dochutí.
Postup: 
Jak už je u mě zvykem, postup je opravdu hodně jednoduchý. V míse si pořádně smícháme mouku, prášek do pečiva a sůl (podle chuťi) s jogurtem, dokud nám nevznikne pevné těsto, které se nebude lepit. Když máme krásně jemné těsto rozdělíme si ho na šest částí. To záleží opět na vás - jestli chcete velké bagely udělejte si třeba čtyři části na čtyři housky a naopak. Z každé části si udělejte kuličky, kterým uprostřed udělejte díru a vytvořte "bagelový" tvar (viz. obrázek).
Všechny připravené bagely si přendáme na plech s pečícím papírem a potřeme vajíčkem. Jako poslední krok přichází zdobení. Já používám sezamová, slunečnicová a lněná semínka. Ráda přidávám i kmín a nedrcenou sůl, která povznese bagely na vyšší level. Teď už stačí připravené pečivo dát do trouby. Peču v předehřáte troubě na 190 stupňů cca. 15 minut, ale doporučuji hlídat. 
A máme hotovo! Čerstvé bagely jsou výborné samotné, ale normálně je podávám s čestvým sýrem a zeleninou. 

MŮJ TIP: Těsto je úžasné na jakékoliv tvar pečiva, takže se hodí i na klasické housky. Zároveň je skvělý, protože vždycky můžete použít jiné koření - tymián, drcený kmín, červenou papriku nebo třeba anýz. 





Tak a máme hotovo! Skvělá americká snídaně je na světě. Doufám, že si na nich pochutnáte tak jako my doma. Mohu vám říct, že jsem odpoledne udělala šest kousků a když jsem se večer vrátila z posilovny nenašla jsem ani jeden. Takže byly asi dobrý :-)
Doufám, že se vám dnešní recept líbil a snad si taky pochutnáte. 
Opatrujte se a mějte se krásně.
S láskou Emma



You May Also Like

0 Comments