Veganský jablečný koláč

by - února 29, 2020

Krásný den všem!
Dnes jsem si pro vás připravila další recept a to na ovesný jablečný koláč, který se skládá pouze z rostlinných suroviny a obsahuje vysoké nutriční hodnoty. Budeme potřebovat suroviny, které máte běžně doma a zabere nám maximálně hodinu. Tak pojďme na to!


Co budeme potřebovat? 

  • 260g mouky (já používám bezlepkové - špaldovou a čirokovou. Můžete, ale zvolit klasickou pšeničnou)
  • 205g bezlepkových vloček
  • 1 banán
  • 12g přášku do pečiva
  • 3 lžíce chia semínek, které nechám nasáknout vodou
  • 2 hrnky tekutiny (já použila jeden hrnek vody a jeden hrnek rostlinného mléka (ovesného))
  • 2 polévkové lžíce kokosového oleje 
  • 1 lžička skořice a perníkového koření
  • Sladidlo podle vašeho gusta (já osobně do tohoto receptu nepoužila žádné, ale je možné použít datlovou past (rozmixované datle s vodou), sirupy nebo cukr (pokuď se zajímáte o vaše zdraví, tak poslední dvě varianty nedoporučuji)
  • Kokosový olej + strouhaný kokos na vymazání plechu
  • 4 velká jablka 


 Postup:
Troubu si předehřejeme na 190 stupňů. Do mísy si nasypeme mouku a vločky. Do skleničky si připravíme tři lžíce chia semínka, které zalijeme vodou a necháme odstát. K sypké směsi, kterou jsme si připravili, přisypeme prášek do pečiva a skoření. Potom si připravíme tekutou část - smícháme vámi zvolenou tekutinu (já použila hrnek vody a mandlového mléka) s kokosovým olejem a rozmačkaným banánem. Pokuď chcete můžete v této fázi osladit, ale nám stačí pouze banán. Jestli zvolíte krok slazení, tak doporučuji datlovou pastu nebo med. Tekutou směs smícháme se sypkou a pořádně zamícháme. Jako poslední přidáme připravené chia semínka a těsto máme hotové.
Teď přichází řada na jablka. V misce si smícháme nakrajená jablíčka s trochou skořice a perníkového koření. Já ovoce použila jen na vrchní část, ale doporučila bych jimi těsto prokládat. To znamená - půlku těsta přileji na plech, který jsme si předem vymazanli kokosovým olejem a vysypali kokosem. Na tu vrstu naskládám předem připravená jablíčka a doleji zbytek těsta. Na ozdobu položte pár plátku jablka a můžeme začít péct. Pekla jsem cca. hodinu, ale snažte se těsto kontrolovat po 15 minutách.
A máme hotovo! Podáváme s kvalitným jogurtem a čerstvým ovocem (jablko, jahody).


A snídaně nebo svačina je hotová. Výborný, zdravý koláč za hodinku hotový. Toto těsto je možné použít na jakýkoliv druh koláče, ať už s jablky, jahody nebo lesním ovocem. Já ho mám moc ráda.
Děkuji za přečtení a přeji vám krásný den.
S láskou Emma


You May Also Like

0 Comments