Veganský perníkový chlebík

by - února 13, 2020

Krasný den všem!
Dnes jsem tu s dalším veganským receptem. Připravila jsem si pro vás vynikající perníkový chlebík bez lepku, cukru a živočišných produktů. Osladíme ho přírodním sladidlem a použijeme bezlepkové mouky. Tak se na to pojďme podívat!


Co budeme potřebovat?

  • 150g špaldové mouky
  • 150g čirokové mouky (můžete použít 300g špaldové mouky nebo klasickou pšeničnou mouku)
  • 100g bezlepkových vloček (opět můžete použít i klasické vločky s lepkem)
  • 80g sladidla - rýžový sirup (já použila rýžový sirup, ale můžete použít klasický agavový, datlový nebo pokuď nepotřebujete recept bez živočišných produktů použijte med)
  • 40g datlí
  • 300ml ovesného mléka (můžete použít i sojové, kokosové, mandlové nebo kravské)
  • 12g chia semínek s trochou vody. 
  • Prášek do pečiva
  • 2 lžičky perníkového koření
  • 1 lžičku skořice
  • 2 lžičky kakaa na vaření
  • Na ozdobení: kokosové plátky, slunečnicové a dýňové semínka
Postup:
Nejdříve si do malé mističky připravíme "vajíčko." Chia semínka spojím s vodou a nechám odstát, dokuď nebude mít podobu slizu. Mezitím si připravíme těsto. Do velké mísy si smícháme všechny suché ingredience -  mouku, vločky, perníkové koření, skořici a prášek do pečiva. Do sypké směsi přileji ovesné mléko a vámi zvolené sladidlo. Já zvolila rýžový sirup, který jsem měla doma. Požila jsem 80g, ale já moc sladkého nejím, proto mi stačí opravdu malé množství. Pokuď máte rádi sladké, tak přidejte o něco více. Přidáme nakrájené datle a vše pořádně smícháme. Jako poslední do těsta nalijeme připravené "vajíčko" ve formě chia semínek a vody. Těsto necháme chvíli odpočinout a mezitím si připravím chlebovou formu. 
Do formy s pečícím papírem naleji těsto a ozdobím ho kokosovými plátky, slunečnicovými a dýňovými semínky. Perníkový chlebík dáme do trouby a pečeme na 180 stupňů cca. hodinku. 
Čas je opět jen orientační a nechte se řídit špejlí, kterou pícháme do těsta, dokuď není suchá. 
Nezapomeňte chlebík nechat pořádně vychladnout a máme hotovo. Zdravá snídaně nebo svačinka za hodinu hotová. Doporučuji podávat s jogurtem, arašídovým máslem a čerstvým jablíčkem. 
Dobrou chuť! 



You May Also Like

0 Comments