Čočkový dhal

by - března 16, 2020

Krásný den všem!
Dneska jsem si pro vás připravila recept na moje oblíbené jídlo a to čočkový dhal. Tento pokrm je plný bílkovin a výborný v tom, že na pánev můžete přidat vše co máte rádi. Tak se na to pojďme podívat. 


Co budeme potřebovat?



  • 300g červené čočky
  • 1 vetší cibuli 
  • 3 stroužky česneku
  • 500g mrkve nebo vámi zvolenou zeleninu (mrkev doporučuji).
  • 1 plechovka rozmačkaných rajčat 
  • 1/2 litru zeleninového vývaru
  • Trochu kokosového mléka
  • Příloha - quinoa, rýže, bulgur, pohanka, těstoviny. 
  • Koření: Kari, kurkuma, sůl a pepř
Postup:
Na pánvi si necháme rozehřát kokosový olej. Nakrájíme si cibuli, česnek a mrkev na pravidelné kostičky. Přihodíme na pánev a necháme smažit. Po zezlátnutí zeleninky celou směs zaleji zeleninovým vývarem a přihodím čočku, kterou jsem si předem namočila (cca. 2 hodiny). Celou směs necháme vařit a přidáme koření - hodně kari, kurkumy, pepř a himalájskou sůl. Po chvíli přidáme konzervu s nakrájenými rajčaty a trochu kokosového mléka. Mléko můžete použít, ale nemusíte - není to důležitá surovina. 

Hotovou směs poznáme podle uvařené čočky. A můžeme podávat. Já si dnes jako přílohu připravila quinou, která je skvělým zdrojem bílkovin a sacharidů. Na talíř si můžeme přidat čerstvý hummus nebo trochu sýru (pokud nejste vegani). 
Dobrou chuť!




To by bylo pro dnešní článek vše. Doufám, že se vám recept líbil a třeba ho zkusíte taky. Budu ráda, když mi potom napíšete jestli vám čočkový dhal chutnal.
Mějte se krásně a dávejte na sebe v koronavirové epidemii pozor.
S láskou Emma

You May Also Like

0 Comments