Zdravější švestkový koláč

by - března 20, 2020

Krásný den všem!
Mám tady nějaké milovníky sladkých tradičných koláčů? Tak dneska jsem si pro vás připravila švestkový koláč ve zdravější verzi bez rafinovaného cukru a lepku. Musím však upozornit, že to není žádný fitness recept, ale snažila jsem se ho upéct v co nejzdravější podobě. Je na přípavu velmi, ale opravdu velmi jednoduchý. A uvidíte, že rozdíl mezi tradičním koláčem od babičky a tímto zdravým nepoznáte. Tak pojďme na to!



Co budeme potřebovat?
Na těsto: 

  • 150g pohankové nebo špaldové mouky (podle toho jakou máte rádi. Můžete použít i klasickou pšeničnou).
  • 5 vajíček 
  • 85g do másla
  • 4 polévkové lžíce medu (já použila med, ale klidně použijte sladidla, které máte zrovna doma).
  • 150g bílého kvalitního jogurtu
  • 12g prášeku do pečiva
  • 1 čajová lžička jablečného octa
  • špetka himalájské soli
  • švestky (já použila domácí švestky, ale můžete zvolit meruňky, lesní ovoce, višně, třešně)
Drobenka:
  • 30g másla
  • kokos
  • hrubá špaldová mouka (můžete použít i pšeničnou nebo využijte pouze kokos)
  • 1 lžíce medu


Postup: 
Jako první si předehřeji troubu na 180 stupňů. Vymažu si plech a vysypu moukou nebo já ráda používám kokos. Teď se vrhneme na těsto. Vajíčka si oddělíme na žloutky a bílky. Bílky si našleháme a pomalu přidávám i žloutky. V míse si přichystám mouku, prášek do pečiva a sůl. Pomalu přidám bílý jogurt, rozpuštění máslo a sladidlo. Vše zamíchám a jako poslední do těsta opatrně zašlehám předem připravené bílky. A těsto je hotové. Vyleji ho na plech a ozdobím pořádnou vrstvou ovoce. 
Poslední co si připravíme bude drobenka. Do misky si smícháme máslo pokojové teploty, kokos, med a mouku. Vše se snažíme pořádně spojit. Když nám vznikne drobenka, posypu koláč a nechám ho péct v troubě. Peču cca. 30 minut, ale občas na koláč mrkněte, ať se vám nespálí. 





Tak a "zdravější" koláč je na světě. U nás doma je velmi oblíbení. Dneska jsem vyndala domácí švestky, které jsem si v létě zmrazila a upekla jeden plech. No a co myslíte? Ráno jsem musela udělat nový a do večera nezbyl ani kousek. Takže zkuste a uvidíte jaká lahoda to je!
Mějte se krásně a dávejte na sebe pozor!
S láskou Emma

You May Also Like

0 Comments