Kutná hora

by - července 14, 2020

Krásný den všem!

Tak jak se máte? Jak si užíváte krásného počasí plné sluníčka? Já jsem dnes měla tu možnost navštívit opět Kutnou horu a moc jsem si to užila. Samozřejmě jsem vzala s sebou foťák a nafotila pár fotek se zajímavými místy, které stojí za to navštívit. Navštívila jsem krásné podniky, které vám zde jen doporučím. Tak se pojďme podívat, co jsem v Kutné hoře zažila! 


Ráno jsme začali vydatnou snídani v hotelu Agnes. Dala jsem si jejich domácí jogurt s banánem a  domácími křížalami a granolou. K tomu nesměla chybět zeleninka a samozřejmě moje závislost - meloun. 😂


Hned po snídani jsme vyrazili směr Kutná hora na výlet. Opět jsem byla ohromena krásnými a zrenovovanými památkami tohoto města, které je na seznamu UNESCO. Kutná hora je známá jako turistické centrum Čech, ale mohu vám říct, že díky koronaviru je v tomto městě úplně "mrtvo". Takže jsme byli maximálně spokojení - minimum turistů, krásné prostředí, výborné jídlo a káva. 





Jako první jsme zakotvili v krásné kavárně "Kafírnictví Tvoje dílna" hned na náměstí Palackého (odkaz na stránky tohoto podniku: https://www.tvojedilna.com. Kavárna je zařízená velmi útulně ve zrenovovaném historickém domě na rohu náměstí. Můžete zde potěšit své vnitřní dítě - malovaním na keramiku, sklo nebo porcelán, korálkováním, výrobou placek nebo čelenek. K příjemné zábavě patří i dobré občerstvení a v tomto podniku budete maximálně spokojení. Velký výběr kvalitní kávy a zákusků (dokonce i ve veganském provedení). Já jsem si dala svojí oblíbenou ledovou kávu s ovesným mlékem a byla výborná (tak hezky našlehané rostlinné mléko jsem ještě v kávě neměla)! 

Sociální sítě tohoto podniku, kde se můžete podívat na denní menu a zajímavé novinky: 









Po dobrém kafíčku jsme se šli projít po celém městě a "bohužel" jsme narazili na výbornou zmrzlinárnu v útulné uličce. Podnik Zmrzlinárna (odkaz na tento podnik: https://www.facebook.com/ZmrzlinarnaKutnaHora/) byla založena v roce 2015 a zmrzliny vyrábí z kvalitních a lokálních surovin. Na výběr mají mnoho druhů, od smetanových, až po sorbety a to i ve veganských a bezlepkových variantách. Dokonce zde najdete i velmi populární příchutě burákové máslo a slaný karamel. Já jsem si dala mojí oblíbenou klasiku mango. Zmrzlina byla moc dobrá, ale stále jsem věrná svému milovanému mangovému sorbetu v Créme de la Créme. Každopádně mohu tuto Zmrzlinárnu určitě doporučit a pokuď budete mít cestu kolem, tak se zastavte. 

Odkaz na sociální sítě tohoto podniku, kde se dozvíte aktuální nabídku: 





Se zmrzlinami v ruce jsme došli k nejkrásnější památce celé Kutné hory - Chrámu sv. Barbory. Cestou jsme se samozřejmě stavili v mnoho útulných krámcích. No, asi víte jak to dopadlo... 😂






Co by to bylo za návštěvu Kutné hory bez mojí oblíbené kavárny Cafe 21? No, nebojte, i tam jsme se dneska zastavili. Podnik Cafe 21 (odkaz na kavárnu: https://www.facebook.com/cafe21kh/) nabízí kvalitní kávu, česká vína a nádherné zákusky (ve zdravější verzi). Kávu si zde můžete vychutnat na malé zahrádce před kavárničkou. Je možnost si vybrat z několika druhů kávy s volbou rostlinných mlék. Tuto kavárnu mám opravdu hrozně ráda, protože je maximálně utulná s příjemnou obsluhou. Dokonce zde najdete koutek s knihami určenými pro čtení přímo na místě). Zároveň je pro mě návštěva tohoto podniku už taková tradice, kavárnu jsme objevily s mojí sestrou a moc rádi se tam vracíme!

Odkaz na sociální sítě tohoto podniku s aktualitami: 






Celý náš výlet jsme zakončili pozdnějším obědem v krásné rodinné restauraci Čtyři sestry (odkaz na restauraci: http://www.ctyrisestry.cz/kontakty.php). Tento podnik si založila velká rodina, která ráda vaří zajímavá, nová a především chutná jídla. Do Kutné hory chtěli přinést něco nového. To se jim povedlo, protože ve svém menu nabízí mnoho veganských jídel, které jsou opravdu moc dobré. Mohu vám říci, že tento podnik mě maximálně nadchnul a byla jsem ráda, že i v tomto městě se kvalitně nají vegetarián/vegan. Celá restaurace je zařízena v útulném, boho stylu, což je něco pro milovníky kytiček jako jsem já 😂. Obsluha je neuvěřitelně milá a lze vidět, že zákazník je u nich na prvním místě. Jinak restaurace se může pyšnit oceněním Lukáše Hejlíka v jeho Gastromapě. Pokuď budete mít cestu do Kutné hory, tak se zde určitě zastavte a dejte si něco dobrého. 

Sociální sítě tohoto podniku, kde se dozvíte denní menu, které se každý den mění: 







Jinak u jídla se nám stala menší nehoda, protože jsem si špatně přečetla jídelní lístek, takže jsem si neobědnala veganské menu. Dala jsem si zeleninové kari s jasmínovou rýží a bohužel jídlo obsahovalo i maso, které jsem dala stranou a ostatní jsem s chutí snědla. Bylo to výborné a moc jsme si pochutnali! To bych nebyla já, abych neměla nějaký problém 😂




Celý výlet po Kutné hoře jsme zakončili krásnou procházkou a vyrazili unavený a upajdaný domu. 



Tak to by bylo pro tento článek všechno. Kutná hora byla opět nádherná a jediné co mě mrzí je, že s námi nemohla jet i moje sestra Karolína, která má dnes svátek. Tímto jí chci popřát všechno nejlepší a zároveň jí podpořit v její tvorbě na Instagramu (odkaz na Instagram zde: https://www.instagram.com/jedna_blaznivka/). Píše zde jak probíhá léčba v psychiatrické léčebně a celkově má velmi inspirativní Instagram. 

Já vám moc děkuji za přečtení tohoto článku a budu doufat, že jsem vám doporučila podniky, které se vám zalíbily a třeba je někdy zkusíte. Budu ráda, když mi napíšete co jste v Kutné hoře navštívili vy. Já se budu těšit u dalšího článku. 
S láskou, 
Emma


You May Also Like

0 Comments