Švestkový koláč s madlemi a kokosem + podpora pro pacienty s poruchou příjmu potravy!

by - srpna 02, 2020

Krásný den všem! 

Tak po dlouhé době se hlásím s novým receptem. Jestli čtete moje články, tak určitě víte, že všechny recepty, které jsem zde publikovala jsem nikdy neochutnala. V léčbě poruchy příjmu potravy jsem se dostala tak daleko, že nezůstanu pouze u ochoutnání vymyšleního receptu, ale dokonce si sama uříznu kus ke svačině nebo jako dezert po obědě! Dneska jsem si pro vás připravila recept na "zdravější" švestkový koláč s mandlemi a kokosem. Můžete si ho dát bez jakýkoliv výčitek, protože je naprosto normální si kus koláče dopřát! A když to řeknu i já, tak je to pravda 😂. Tak se na tu dobrotu pojďme podívat, protože za to opravdu stojí! 


Co budeme potřebovat? 
  • 1 hrneček špaldové nebo vámi zvolené mouky (já zvolila špaldovou, protože jí mám ráda její výraznou chuť)
  • 1/2 hrnečku ovesných vloček
  • 1/2 pytlíčku prášku do pečiva 
  • 3 vajíčka
  • 4 polévkové lžíce medu nebo jiného sladidla 
  • 1/2 másla nebo oleje (normálně bych použila kokosový olej, ale dneska jsem ho neměla, takže jsem použila klasicky máslo)
  • 1/2 hrnečku mléka (může být klasické kravské i rostlinné)
  • Ovoce vašeho výběru - švestky, meruňky, lesní ovoce, jablíčka
  • Mandle, strouchaný kokos a plátky kokosu
Postup: 
Koláč je hodně jednoduchý a maximálně rychlý. V míse si smíchám sypké ingredience - mouku, ovesné vločky a prášek do pečiva. V druhé míse si nechám rozpustit máslo a med. Do této mokré směsi rozklepnu tři vajíčka a pořádně promíchám. Tekutou část naleji do připravené směsi s moukou a pořádně promíchám. Jestli se vám zdá těsto moc tuhé, tak podle oka přilejte mléko (já dala cca. půl hrnečku). 
Formu, kterou si zvolíte vymažeme máslem a vysypeme strouchaným kokosem. Omyté ovoce si nakrájíme a vložíme na těsto. Posypu nakrájenými mandlemi a plátky kokosu. Nechám péct na 180 stupňů přibližně 30 minut. A máme hotovo! Doporučuji ke koláči trochu tvarohu, který chuť zjemní a zároveň mu dodá potřebné bílkoviny.


Důležité sdělení:
Na závěr bych chtěla jen říct, že vím, že mě sleduje mnoho slečen, které mají problém s  jídlem (porucha příjmu potravy). Chci vám jen říct, že je úplně normální si koláč dopřát bez výčitek! Věřte mi, že až ho sníte, tak na sebe budete neuvěřitelně pyšný a motivuje vás to k další výhře (mluvím z vlastní zkušenosti). Jestli vás odradila surovina jako je třeba máslo, tak si snažte uvědomit, že máslo je zdroj ZDRAVÝCH tuků a vaše tělo ho potřebuje! Tuky jsou naprosto nezbytnou součástí našeho jídleníčku. Bez tuků, které naše tělo opravdu HODNĚ strádá, nám bude stále zima - tělo nemá kde tuk brát, a proto je opravdu důležité tuky doplňovat. Proto klidně použijte plnotučné mléko, které se v kuchyňi normálně používá a není důvod se kvůli tomu stresovat! Buďte na sebe pyšný a dopřejte svému tělu energii a potěšní, protože si to zasloží!

To by bylo pro dnešní článek všechno. Doufám, že se vám dnešní (trochu jiný) příspěvek líbil a koláč vám bude chutnat, protože nám doma chutnal moc! Budu moc ráda, když mi napíšete, jestli jste recept zkusili nebo vaše nápady na další články. Děkuji za přečtení a mějte se krásně.
S láskou, Emma.

You May Also Like

4 Comments

  1. Ahoj Emmo,
    Koláč vypadá naprosto úžasně.
    Určitě ho zkusím.
    Zajímal by mě článek o tvé dekorativní nebo pečující kosmetice. Jestli se maluješ, nebo máš ráda svůj obličej bez úprav a nemaluješ se. Celkově pohled na líčení. Předem moc děkuji.
    ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      Jsem ráda, že se ti recept zalíbil a snad ti bude i chutnat! Abych řekla pravdu tak článek o kosmetice mě vůbec nenapadl, ale moc ráda ho sepíšu. Nejsem moc "beauty" typ, takže nevím jak moc dlouhý bude, ale snad se ti bude líbit.
      Moc děkuji za komentář a budu se těšit u dalšího článku.
      Měj se krásně.
      S láskou, Emma.

      Vymazat
  2. Mňam mňam, to mi připomíná, že si musím koupit formu na koláč, takovouhle nízkou. :) mám jen formu na dort. :D Pak koupím ovoce a jdu do toho! :)
    Gratuluji k pokroku!!! Je naprosto v pořádku ochutnat, co jsi připravila. :) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michalko, moc děkuji za podporu a budu se těšit, že mi dáš vědět, jestli ti chutnal!
      Měj se krásně :-)

      Vymazat