Jak využít volného času během karantény a nenechat se ovlivnit negativníma zprávama?

by - října 29, 2020

 Krásný den všem!

Jelikož jsme v tomto těžkém období opět všichni zavření doma, tak jsem se rozhodla vám sepsat pár tipů, jak s tímto volným časem naložit. Já sama jsem se kvůli první karanténě dostala na svou nejnižší váhu, protože jsem měla pocit, že se mi všechno sype pod rukama, ze všech stran se hrnuly pouze negativní zprávy a k tomu všemu jsem myslela jen na hubnutí. Proto si myslím, že je důležité si i během lockdownu vytvořit režim, který vám vyhovuje a budete ho opravdu dodržovat. Já mám to "štěstí", že mám každý den online školu, takže režim jsem měla už do předu určený. Ale doporučuji si určit hodinu, ve které budete vstávat a chodit spát úplně každý den, zároveň si naplánujte co všechno chcete během dne stihnout. Každopádně se pojďme mrknout na moje tipy jak volného času opravdu využít! 

1. Věnujte se sami sobě

Kdy jindy máte čas ulehnout do teplé vany s hrnkem čaje (nebo vínem 😊), knihou, kterou stále odkládáte  a nechat se tak zanést do jiného časoprostoru. Kdy jindy si najdete čas si konečně udělat pořádnou manikúru a pedikúru? Jednoduše udělejte všechno proto, aby jste se cítili dobře a odpočinuli si. Uvařte si něco dobrého k jídlu, pusťte si váš oblíbený film a hoďte nohy na stůl. Nic podobného už se nebude opakovat, takže si tento čas zkuste opravdu užít.

Já osobně jsem za další karanténu docela vděčná, protože se tak mohu více věnovat svojí léčbě, která je pro mě moc důležitá. Během školy jsem měla neustálou tendenci se ovlivňovat, ať už kvůli tomu, že jsem se bála co na mě budou říkat spolužáci nebo mě jednoduše myšlenky anorexie nutily k věcem, které do mé léčby nepatří (např: je 11:50, takže už si tu tyčinku nedávej, protože brzo bude oběd - což je naprostá blbost!). Takže já využívám volný čas opravdu naplno!

2. Čistý domov, čistá hlava

Ne nadarmo se říká, že když máte uklizeno doma, tak máte uklizeno i v hlavě! Doma teď trávíme spoustu času, tak si to pojďme aspoň zpříjemnit! Teď je ten nejlepší čas otevřít skříň a vytřídit jí, srovnat si věci na stole, utřít stoletý prach na policích, vyluxovat každý kout místností a pořádně vytřít celý byt. Já to vzala hodně z gruntu - protřídila jsem šatní skříň, knihovnu a všechny šuplíky, které jsem v pokoji našla. Věci, které už jsem nechtěla jsem jednoduše prodala, poslala dál a v případě, že už nebyly k použití, tak vyhodila. Hned se cítím líp! V pokoji tak trávím čas ještě radši a cítím se zde dobře. Takže já jen doporučuji! 

3. Naučte se něco nového! 

"Já už mám doma všechno čtyřikrát přeskládané, vytírám třikrát do hodiny a skleničky už se lesknou tak, že na ně radši nešahám", takže jestli už jste přesně tento typ co už má uklizeno, tak doporučuji zkusit něco nového.  

Teď je naprosto ideální čas se naučit něco úplně nového. Určitě máme každý z nás něco co už se chceme dlouho naučit. Můžete konečně otevřít kuchařku, kterou jste si koupili s vědomím, že z ní budete každý den vařit. Začněte číst, psát, malovat, vyrábět, plést, naučte se nový jazyk nebo cokoliv jiného. Prostě se zaměřte na nové dovednosti, které jste vždycky chtěli umět, ale nebyl čas...

4. Udržujte se v pohybu a dbejte na vitamíny

Snažte se být v pravidelným pohybu - choďte běhat, cvičte jógu nebo jděte jen na procházku. To, že zavřeli fintess centra neznamená, že se zastavil čas a přestanete tělu dodávat pohyb. Zároveň se snažte soustředit na potraviny, které obsahují hodně vitamínů a celkově na kvalitní stravu.

5. Čerstvý vzduch a nově objevená místa vašeho okolí

Věděli jste, že les a čerstvý vzduch mají pozitivní účinky na naše zdraví? Určitě to znáte - máte špatnou náladu a procházka na čerstvém vzduchu v lese vám jí vždy zvedne.Vsadím se o stovku, že máte několik míst v přírodě, na které se chcete podívat, ale nebyl čas. Teď máte možnost vstát a jít se volně projít do přírody.  Jestli máte aktuálně v této době tu nevýhodu, (já vám to za normálních okolností moc závidím 😂) že bydlíte v centru Prahy, tak pokud můžete, vyjeďte na pár dní do přírody třeba s přáteli (nezapomeňte si zjistit, jestli jsou opravdu zdraví). 

Jen upozorňuji, že jestli celé dny trávíte u televize s telefonem v ruce, vstáváte každý den v 11:00, chodíte spát o půl noci a tleskáte do sebe všechno co vám doma ještě zbylo, tak bude tento můj tip hodně těžké uskutečnit. Ale jak říkám nikdy není pozdě vstát a začít od začátku (btw. tahle věta by se měla vytesat na čelo každému kdo prochází poruchou příjmu potravy).

6. Objevte v sobě Masterchefa

Jestli se už dlouho chytáte naučit se nový recept nebo uvařit vašemu partnerovi a udělat si tak hezký večer, tak teď je ta ideální chvíle. Zkuste si úpect něco dobrého k snídani a rozvíjejte se v této oblasti, experimentujte a zkoušejte.


7. Zaměřte se na seberozvoj

Díky karanténě můžete zjistit, že se sebou vlastně jste neradi a chcete něco změnit! Zaměřte se tedy na seberozvoj! Začněte číst knihy, kouknete na motivační a seberozvojová videa nebo si pusťte nějaký hezký online kurz o sebelásce. 

Já sama za sebe doporučuji knížky, které mi opravdu pomáhají se najít a hlavně přijmout - Kráva, která plakala (Ajahn Brahm), Čtyři dohody (Don Miguel Ruiz), Jíst meditovat milovat (moje srdcovka), Měj se ráda a Miluj svůj život (Celosvětově známá a oblíbená Louise L.), Mějte se ráda (Mel Noakes) nebo Moc přítomného okamžiku (Tolle Eckhart).

8. Další tipy, které vás zabaví

Jestli už máte vážně uklizeno i na půdě a zameteno na terase, tak zkuste tyto tipy, které by vás měli zabavit - naučit se pracovat s filtrem, zahrát si hru, která vám leží na zaprášené polici, přesaďte květiny, naleštěte si skleničky na víno, zarámujte fotky do rámečků, zkuste nový odstín laku, založte kvásek a naučte se péct chleba, vytvořte si domácí masky a pečující kosmetiku, protřiďte vánoční dekorace, přečtěte si dlouhé příbalové instrukce k lékům, které často používáte, naučte se ušít roušku, udělejte si pořádek v počítači a telefonu - protřídit fotky, zprávy, vyčistit úložiště.

8.Netflix to jistí!

Naprostá klasika, ale jestli už se opravdu nudíte, tak konečně dokoukejte seriál Money Heist a nebo si prostě odpočiňte u  reality show Love Is Blind. Myslím, že tvůrce Netflixu díky koronaviru zajistil svým pravnoučatům naprostý luxus v podobě neomezeného přístupu k financím.  


To by bylo všechno k mým tipům, jak využít volného času. A teď se dostávám k tomu nejdůležitějšímu - jak se nenechat ovlivnit negativníma zprávama a neupadat do depresí? 

1. Přestaňte tolik sledovat zprávy!

Co uděláte hned jako první, když ráno vstanete? Vezmete telefon do ruky a podíváte se na novinky, které se přes noc udály. Potom se vyhrabete z postele, jdete si udělat snídani a zapnete televizi kde běží zprávy s aktualitami. Zkuste po ránu telefon nechat na nočním stolku a ovladač od televize položený na sedačce a ráno nastartujte knížkou a pořádným protažením vašeho těla. Zprávy na nás neuvěřitelně působí, a jelikož aktuálně převažují ty negativní, tak je i naše nálada negativní. 

Samozřejmě tím nechci říci, aby jste nesledovali co se děje ve světě. Moje rada tedy zní -  mrkněte pouze na večerní hlavní zprávy a všechny zprávy přijměte pouze jako informaci a nenechte se tím ovlivnit. 

2. Buďte v neustálém kontaktu

Volejte rodičům, sourozencům, kamarádům nebo babičkám. Snažte se být stále s někým v kontaktu, alespoň přes telefon! Hovory, tak pomohou zabít volného času a ještě dotyčného potěší. Takže moje hlavní rada je - neztrácejte kontakt s lidmi!

3. Pomáhejte

Udělejte jakoukoliv věc, která pomůže tuto situaci konečně ukončit - staňte se dobrovolníkem, ušijte roušky, upečte doktorům a sestřičkám něco dobrého za jejich odvahu nebo alespoň šiřte pozitivní náladu. 

4. Dodržujte opatření

A hlavně prosím noste zahalená ústa, protože jak řekl Lev Nikolajevič Tolstoj: "každý chce zachránit svět, ale neuvědomuje si, že by musí začít u sebe." Je jednoduché si na nové opatření stěžovat, ale vláda je nevydává, protože nás chce obtěžovat, ale protože chce tuto situaci konečně ukončit. Takže hlavní bod jak můžete opravdu pomoci je - nosit roušky a dodržovat opatření!


To by bylo pro dnešní článek všechno! Doufám, že se vám líbil, protože zabral poměrně dost času. Snad se máte dobře a jste zdraví. Budu ráda, když mi napíšete vaše tipy na využití volného času nebo se vyjádříte k aktuální situaci s koronavirem. 

Mějte se krásně a opatrujte se!

S láskou, Emma 



You May Also Like

0 Comments