CVIČENÍ PRO PACIENTY S PPP. 50 důvodů proč se vyléčit a začít opět žít?

by - ledna 14, 2021

 Krásný den všem!

Dneska jsem si pro vás připravila článek, který by měl pomoci každému, koho potkala porucha příjmu potravy nebo jiná psychická porucha. Jedná se o cvičení, které jsem dělala hned na začátku své léčby a velice mi pomohlo/pomáhá při špatných dnech. Cvičení jsem nazvala: 50 důvodů proč se vyléčit z poruchy příjmu potravy. Všechno jsem si sepsala do svého "deníku", který si čtu každé ráno a večer před spaním. Protože se mě dost často ptáte, co mě drží "nad vodou", tak jsem se rozhodla toto cvičení sdílet a pomoci tak ostatním. Tak se pojďme podívat, jak toto cvičení funguje!


Hned na začátek musím říct důležitou poznámku, která je v tomto cvičení klíčová. Důvody, které jsem si sepsala jsou pouze z mého pohledu - většinou jsou to body, které jsou pro mě důležité a anorexie mi je většinou odebrala hned na začátku. Proto si sedněte sami ke stolu a sepište si vašich 50 důvodu, proč se poruchy příjmu potravy zbavit. Nemusí to být hned! Já osobně jsem si důvody psala tak týden v kuse a stále jsem něco připisovala a škrtala. Pořádně si to promyslete a vyhraďte si na to čas! Potom si je přepište na nějaké viditelné místo - já jsem si ho napsala do deníku, ale myslím, že je velice fajn důvody přepsat na velký papír a pověsit si ho někam do pokoje. Zkráceně, mějte toto cvičení stále na očích. Co je velmi důležité a moje terapeutka mi to stále tluče do hlavy je, že nemám psát v budoucím čase! Naopak píšu vždy v přítomnosti a představuji si, že je to realita. Vysíláte, tak vesmíru signály, které vám pomalu začne plnit. Když budete psát věty typu: "Chci jíst v restauraci bez výčitek", tak to píšete jako přání, které přáním zůstane. Naopak, když větu přepíšete na: "Jím v restauraci bez výčitek a užívám si tak příjemného času" a budete si opravdu představovat, že se to děje, tak se váš mozek automaticky začne nastavovat na vaše "přání". Čím častěji si větu budete číst a okamžik představovat, tím dřív se vše stane realitou. 

Poslední co chci ještě zmínit, než se opravdu začtete do mých důvodů je, že každý máme jiný průběh léčby. Zároveň máme každý jiné priority v životě a může se stát, že s mýmy důvody nemusíte vůbec souhlasit a budou vám připadat zvláštní. Proto prosím nesuďte a cvičení přizpůsobte svému tělu a vašim prioritám!

Takže 50 důvodu proč se chci vyléčit a zbavit se "kamarádské" ruky anorexie?

1) Mám spoustu energie na každodenní maličkosti.

2) Budu mít v budoucnu děti a budu je vést ke spokojenosti, lásce k životu a sobě samému. Chci s nimi trávit čas na hřišti, vařit s nimi v kuchyni a v neposlední řadě také jíst u stolu bez jakéhokoliv omezení.

3) Trávím spoustu času s rodinou a ničím se neomezuji. Pouze si užívám tento čas a jsem za něj vděčná!

4) Jím v restauraci bez výčitek a omezování. 

5) Mám přítele, který mě má rád takovou jaká jsem a nepotřebuje mě předělávat. 

6) Jdu do cukrárny a koupím si sama pro sebe zákusek, abych si osladila život. 

7) Ráda zkouším nové recepty v kuchyni, které si potom vychutnám s mými blízkými. 

8) Velice ráda trávím čas s kamarády a v ničem se neomezuji. Když někdo vytáhne něco dobrého, tak si bez výčitek nabídnu a nepřemýšlím nad tím.

9) Ráda trávím čas sama se sebou - hodím si nohy na stůl, uvařím si něco dobrého, dopřeji si péči o své tělo a užívám si své vlastní společnosti.

10) Hýbu se pro své vlastní potěšení, protože mám sport ráda a užívám si ho. 

11) Každý den startuji s pocitem, že jsem na sebe a svou cestu pyšná.

12) Když mi není psychicky dobře, tak si dopřeji čokoládu.

13) Je v pořádku, když upadnu a netrestám se za to. Vstanu, dám si chvíli pauzu a začnu od znova. 

14) Chodím na jídlo do své oblíbené restaurace s lidmi, kteří mě naplňují.

15) Mám krásné, dlouhé a husté vlasy.

16) Ráda koukám na svůj odraz v zrcadle.

17) Pravidelně menstruji jako každá žena.

18) Potěšení mi přináší, když mi někdo uvaří něco dobrého k jídlu. 

19) Jím intuitivně jak mému tělu opravdu vyhovuje. 

20) Neomezuji se v ničem co mám ráda - jídlo, pohyb a každodenní maličkosti.

21) Stále se soustředím na sebe a svojí cestu růstu. Jak v cestě seberozvoje/sebepřijetí, tak v pracovním životě. 

22) Chodím do baru se svými kamarády a užívám si života.

23) S hrdostí chodím mezi lidi. 

24) Ráda trávím čas s lidmi, který mě naplňují.

25) Mám se ráda za všech okolností. 

26) Obklopuji se lidmi, kteří mě přijali takovou jaká jsem a nesnaží se mě měnit. 

27) Rodina se nemusí strachovat o mé zdraví. 

28) Směji se každý jeden den, protože miluji svůj život. 

29) Nosím s hrdostí vše co se mi líbí. Nestydím se nosit upnuté oblečení, protože mi sluší a cítím se v něm   komfortně.

30) Nenechávám se ovlivnit negativními myšlenkami nebo chováním ostatních. 

31) Ráda jím s rodinou a kamarády u jednoho stolu a užívám si připraveného jídla, které jím bez výčitek a omezovaní. 

32) Tancuji a směji se, protože jsem šťastná.

33) Hraji si s mladší sestrou, na kterou mám energii. Užíváme si společného času, který oběma velice prospívá. 

34) Ráda jím zmrzlinu u svého oblíbeného seriálu. 

35) S hrdostí chodím v plavkách a cítím se u toho dobře. 

36) Ráda objevuji nová jídla.

37) Zasloužím si potravu stejně jako každý na tomto světě. Dopřávám si jí kdykoliv chci. 

38) Ráda cestuji, ochutnávám místní jídla, chodím na výlety a užívám si zdejší atmosféry. 

39) Našla jsem své skutečné já, které každý den objevuji!

40) Užívám si strávený čas s přítelem, který mě miluje takovou jaká jsem. 

41) Užívám si pohybu, který dělá mému tělu dobře. 

42) Konečně mám ženskou postavu - ženské křivky a svůj vysněný zadek. 

43) Při objímaní s rodinnou se necítím špatně a naopak jsem vděčná, že mi objetí poskytují. 

44) Mám sílu na každodenní maličkosti - uklízení, vaření, tančení, zpívání nebo hraní s mladšími sourozenci. 

45) Protože prostě miluji čokoládu! 

46) Cítím se volná v oblasti jídla a ve svém těle. 

47) Nejsem nemocná! Jsem naprosto v pořádku - fyzicky i psychicky. 

48) Vážím si sama sebe. Jsem pyšná na svou cestu a netrestám se za žádnou překážku, kterou mi život připletl přes cestu. 

49) Sdílím svojí cestu a ukazuji ostatním, že vyléčení je reálné. Poskytuji s úsměvem pomocnou ruku každému, kdo požádá o pomoc. 

50) Jsem volná, svobodná osoba, která žije svůj nejlepší život. 


Tak to je mých 50 důvodů proč se vyléčit z poruchy příjmu potravy. Jsou to jen mé důvody, které jsou pro můj život velmi důležité! Já osobně toto cvičení opravdu doporučuji, protože mi opravdu otevřelo oči. Uspořádala jsem si v životě priority, které chci ve svém životě mít. Pomohlo mi to velmi s psychikou a lépe jsem se, tak vypořádala například s přibíráním na váze. Jednoduše jsem si u každého nového kila řekla: "Fajn! Váha nedefinuje mou osobnost. Každé jedno kilo mě přibližuje k svobodě v životě. Každé jedno kilo mi otevírá novou bránu do života. Každé jedno kilo mi poskytuje více energie, kterou potřebuji, abych to byla já!". 

Doufám, že vám dnešní cvičení pomohlo a třeba vás posune dál ve vaší léčbě. Je ale důležité říct, že toto cvičení můžete použít při jakékoliv léčbě psychické nemoci nebo klidně jen napište 50 důvodů proč jste rádi na tomto světě. Uvidíte, že i vám se zdravou sebeláskou to udělá dobře a pomůže srovnat priority v životě. 

Líbil se vám dnešní článek? Chtěli by jste více cvičení, které mi pomáhají v léčbě PPP? 

Děkuji za přečtení a já se budu těšit u dalšího článku. Mějte se krásně a užívejte života. Opatrujte se! 

S láskou, Emma 

You May Also Like

1 Comments

  1. Skvělé tipy a díky za tenhle článek! Je super, že jsi takto sdílela svojí zkušenost a můžeš se podělit o osvědčené rady. PPP bohužel může potkat skutečně každého a je důležité o tom mluvit. :)

    OdpovědětVymazat