První let po deseti letech...

by - července 27, 2021

 Krásný den všem! 

Jelikož jsem se s kamarádkou před prázdninami dohodly, že konečně po koronavirových krizí vyrazíme někam do zahraničí. Jestli mě sledujete už déle, tak určitě víte, že Itálie je moje vysněné místo kde bych chtěla žít - miluji zde tu energii, pohodu a neskutečnou lenost :-)

Jelikož se nám podařilo vycestovat právě do Itálie, tak jsem si říkala, že bych to s vámi moha trochu sdílet... Vzlítli jsem v úterý 27. července v 11:15 směr Italské letiště Lamezia Terme. A dámský jízda mohla začít! Let byl naprosto pohodový a trval přesně dvě hodiny. Poměrně jsem se bála všech kontrol na letištích (vhledem k situaci), ale vše proběhlo naprosto v pořádku! V Praze jsme prošly velmi podrobnou kontrolou testů, očkování a registračních listů. Zde v Itálii se takové věci moc neřeší... Dokonce zde nedělají ani rozdíly mezi rouškou a respirátorem, což mě velice překvapilo. Při příjezdu po vás nikdo nechce potvrzení o testech ani nic podobného. 





Po přistání na nás čekala na letišti delegátka z cestovky, která nám řekla všechny podrobnosti k cestě a ničemu hotelu. Posléze nás čekala hodinová jízda autobusem do našeho skromného hotýlku Grotticelle, který se nachází nedaleko pláže Spiaggia di Grotticelle. Hotel je velmi jednoduchý, stejně jako zdejší okolí, kterým jsem poměrně zklamaná. Kromě barů a pár restaurací zde nenajdete vůbec nic. Abych byla naprosto upřímná, tak jsem byla ráda, že jsme zde našly dva kilometry vzdálení "market" kde jsme si mohly, po osmihodinovém žínění z letiště, koupit vodu. Není zde žádná zmrzlinárna, což si myslím, že je sakra velké mínus, protože to k Italské dovolené prostě patří... :-)


Co se ovšem týká moře, tak to je naprosto nádherné... Je to panenská modř, ve které budete chtít být konstantně. Opravdu voda je krásně teplá, ale zároveň velice osvěžující. Najdete zde spoustu útulných míst kam se můžete schovat a mít alespoň kus pláže jen pro sebe :-) Jinak jsem byla mile překvapena, že zde nejsou zpoplatněné lehátka a slunečníky (tedy, alespoň pro náš hotel), což my "sněhurkovské" typy opravdu oceníme :-)


Jinak hodně se ptáte jak to v Itálii vypadá s opatřením proti koronaviru. Tak jak je u Italů zvykem, oni nic moc neřeší, takže ani pandemii se jich moc nedotkla. Je povinnost zde nosit roušky ve vnitřních prostorech, ale nikdo to moc neřeší. Jak už jsem říkala, nedělají se zde ani rozdíly mezi rouškami a respirátory, takže zde můžete chodit v podstatě v čemkoliv. Testy ani jiné certifikáty po vás nikdo nikde nechce, na to se zde vůbec nehraje :-) Co se týká pandemie, tak si zde opravdu odpočinete... :-)

To by bylo pro dnešní rychle článek všechno. Říkala jsem si, že  by to mohlo být fajn obzvláštnění mojí tvorby a zároveň na podobné články ráda sama koukám. Určitě budu moc ráda, když mi napíšete váš názor, jestli mám pokračovat a o co by jste měli případně zájem. 
Už jste letos někam vycestovali? Láká vás destinace v Itálii? Jak často cestujete? A bojíte se během pandemie do cizích zemí? 

Děkuji vám za přečtení a budu se těšit při dalším článku. Mějte se krásně a opatrujte se! 
S láskou, Emma 





You May Also Like

2 Comments

  1. Já létání letadlem miluji, vždycky mě to uklidňovalo. :D

    OdpovědětVymazat